Στο πλαίσιο υλοποίησης σχεδίου κινητικότητας Erasmus + με κωδικό 2024-1-EL01-KA122-ADU-000218359 και τίτλο “ Επιμόρφωση Εκπαιδευτών Ενηλίκων σε μια πολυπολιτισμική και ψηφιακή πραγματικότητα. Κατάρτιση των ενηλίκων εκπαιδευόμενων σε σύγχρονα ψηφιακά και γλωσσικά εργαλεία” το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Σάμου συμμετείχε στο πρόγραμμα “Integrating Artificial Intelligence in the Classroom With Critical Thinking” με τρεις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας που ταξίδεψαν στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας κατά το χρονικό διάστημα από 14 Απριλίου έως 19 Απριλίου 2025.

Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν η εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τα σύγχρονα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) και κυρίως η εισαγωγή της κριτικής σκέψης για την αντιμετώπιση των προγραμμάτων αυτών.
Μέσω του συνολικού προγράμματος οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί σε πρώτο επίπεδο ήρθαν σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη και χρησιμοποίησαν εφαρμογές της ΑΙ στην πράξη. Δόθηκαν επίσης οδηγίες και κατευθύνσεις για την ενσωμάτωση της ΑΙ στη καθημερινή εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία, ενώ προτάθηκε η δυνατότητα για την δημιουργία αναλυτικών προγραμμάτων με τη χρήση ΑΙ. Η κριτική σκέψη αποτέλεσε βασικό κορμό του προγράμματος και έγιναν συζητήσεις για την απαραίτητη συμβολή της κριτικής σκέψης στην αίθουσα διδασκαλίας ιδιαίτερα σε περιβάλλοντα τεχνητής νοημοσύνης.
Οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος εκτός προγράμματος σε πολιτιστικές δράσεις καθώς και δωρεάν επισκέψεις σε μουσεία του Άμστερνταμ. To Rijks museum, το εθνικό μουσείο της Ολλανδίας, αποτέλεσε μια καλλιτεχνική και εκπαιδευτική εμπειρία για όλους μας. Η εποχή επέτρεψε προαιρετική επίσκεψη στους κήπους της τουλίπας keukenhoff, ένα μοναδικό θέαμα που εντυπωσιάζει τους επισκέπτες τους. Η εγγύτητα των ολλανδικών πόλεων μεταξύ τους διευκόλυνε την επίσκεψη και σε άλλες πόλεις της Ολλανδίας, όπως το Ρότερνταμ και η Ουτρέχτη.


Το πρόγραμμα, έτσι όπως ήταν δομημένο, συνδύαζε την επαφή με τα προγράμματα ΑΙ, την απαραίτητη εισαγωγή της κριτικής σκέψης στα προγράμματα αυτά, παράλληλα με τη γνωριμία με το πολιτιστικό περιβάλλον μιας άλλης ευρωπαϊκής χώρας. Η επαφή άλλωστε και με άλλους εκπαιδευόμενους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στην περίπτωσή μας από τη Γερμανία, πρόσφερε την μεγάλη ευκαιρία για ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των εκπαιδευτών από όλη την Ευρώπη και την αμοιβαία διεύρυνση των ιδεών και των προβλημάτων της κάθε χώρας αντίστοιχα.
Το πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας επέτυχε τους στόχους των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ που είναι η ενίσχυση της διεθνούς κινητικότητας, η βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και η ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και των δημοκρατικών αξιών.